Waarin kunnen wij faciliteren?

Er zijn goede en slechte kanten van een online vakbeurs.

Er kunnen minder productervaringen worden ondergebracht

Een online of open huisbeurs zal ongetwijfeld minder productervaringen hebben dan zijn fysieke tegenhanger. Snacks proef je niet online, een nieuwe auto ruik je niet. Dit kan grotendeels worden gecompenseerd door het creatief als exponent te behandelen. Overweeg om monsters en proeverijen in te dienen. Of nodig mensen uit die echt geïnteresseerd zijn om uw showroom te bezoeken. Deze tool kan ook weer geautomatiseerd worden.

Een solide aanhang

Een online beurs is het ideale startpunt voor een solide volgende stap met online marketing. We kunnen een verkooptrechter creëren voor potentiële klanten. Stel dat u keukens verkoopt. Mensen die daadwerkelijk een aankoop overwegen, worden door de trechter gescand en uitgenodigd in de showroom. Het budget dat voorheen werd gebruikt om beursstanden in te richten, kan nu worden gebruikt voor online marketing.

Er zijn wijzigingen aangebracht

Het is mogelijk om leads te verzamelen en producten te verkopen via een online of open huisbeurs. In de halo brachten bedrijven veranderingen heel snel door: voorheen moest je de klant als zichzelf zien om een ​​verkoop te kunnen doen, maar in deze nieuwe realiteit kan het ook op andere manieren. Natuurlijk zijn sommige producten of diensten meer geschikt dan andere voor een online salon. Dat moeten we accepteren. Maar hierin schuilt het probleem: wij ondernemers moeten zoeken naar mogelijkheden om ondanks alle moeilijkheden in contact te blijven met doelgroepen. En dan is een online beurs misschien wel het antwoord.

Toekomstbestendig

Laten we eerlijk zijn: het coronavirus zal onze samenleving de komende tijd blijven ontwrichten. Niemand kan zeggen of de situatie over drie maanden, een jaar of twee jaar zal normaliseren, maar we moeten accepteren dat COVID19 nog een tijdje de krantenkoppen zal blijven domineren. Het is nodig om proactief te handelen en online communicatie mogelijk te maken. Onthoud dit ook: zelfs als de situatie normaliseert, kan de online uitwisseling de fysieke variant perfect aanvullen. Niet iedereen zal meteen in een gewoon beursgebouw willen stappen.

Het grootste deel van het wiel bestaat al

Gelukkig hoeven niet alle onderdelen waarvan we aannemen dat ze door ons zelf worden vervaardigd. In veel gevallen hoeft het wiel niet opnieuw uitgevonden te worden, aangezien er WordPress-plug-ins zijn met zeer specifieke functionaliteit. Er zijn bijvoorbeeld plug-ins met functies zoals kalenders, sprekerslijsten, veelgestelde vragen en countdowns. Ons doel is om deze features te combineren in een overzichtelijk platform, dit eventueel aan te vullen met op maat gemaakte programma’s en alles te verrijken met professioneel webdesign en snelle hosting.

Maar is zo'n fundament echt nodig?

Je zult het me vertellen.

Er is een kloof tussen de behoefte aan beurzen en openingsdata en online alternatieven voor het hosten ervan. We hebben onze haalbaarheid onderzocht. Conclusie: het is technisch mogelijk dankzij ons team van WordPress-experts.